Srbija mora da pooštri uslove uvoza automobila iz Nemačke

Bez autora
Feb 28 2018

Savezni sud Nemačke u Lajpcigu u utorak je doneo presudu koja gradovima dozvoljava da zabrane korišćenje vozila s dizel-motorima, što bi moglo da ima velike posledice na moćnu nemačku automobilsku industriju, ali bi i "zatrpalo" tim automobilima ekološki manje svesne zemlje poput Srbije. Ukoliko država pod hitno ne nađe neki mehanizam da zaštiti naše drumove od uvoza tih, po životnu sredinu i zdravlje ljudi izuzetno opasnih vozila, preti nam pravi stampedo polovnjaka, kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić. Procene su da će Nemci "parkirati" ogroman broj, oko 15 miliona vozila sa dizel-motorima, a da će najmanje njih 300.000 "zakucati na naša vrata". Prošle godine smo uvezli više od 150.000 polovnih vozila, od kojih su dve trećine imale motore sa "evro 3" standardom, dok Nemci proteruju i "evro 4" i "evro 5" dizele.

Srbija mora da pooštri uslove uvoza automobila iz NemačkeSavezni sud Nemačke u Lajpcigu u utorak je doneo presudu koja gradovima dozvoljava da zabrane korišćenje vozila s dizel-motorima, što bi moglo da ima velike posledice na moćnu nemačku automobilsku industriju, ali bi i "zatrpalo" tim automobilima ekološki manje svesne zemlje poput Srbije.

- Ukoliko država pod hitno ne nađe neki mehanizam da zaštiti naše drumove od uvoza tih, po životnu sredinu i zdravlje ljudi izuzetno opasnih vozila, preti nam pravi stampedo polovnjaka - kaže, za "Novosti", generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić.

Procene su da će Nemci "parkirati" ogroman broj, oko 15 miliona vozila sa dizel-motorima, a da će najmanje njih 300.000 "zakucati na naša vrata".

- Prošle godine smo uvezli više od 150.000 polovnih vozila, od kojih su dve trećine imale motore sa "evro 3" standardom, dok Nemci proteruju i "evro 4" i "evro 5" dizele - kaže Dragan Škrnjić, organizator čuvenog ekološkog "Tesla relija" i dobar poznavalac prilika na našem tržištu vozila.

- Sada će "dizelaši" u Nemačkoj drastično pojeftiniti i biće veoma interesantni našim vozačima. Kratkoročno, to izgleda povoljno, ali za nekoliko godina bićemo u katastrofalnoj situaciji, kao jedan od najvećih "auto-otpada" u Evropi.

Uvoznici polovnjaka zadovoljno trljaju ruke smatrajući da je odluka Nemačke prilika da podmlade vozni park za malo novca.

- Očekujem da će polovni automobili sa dizel-motorima u Nemačkoj pojeftiniti između 500 i 700 evra, bar u kategorijama koje najviše uvozimo. To znači da će kod nas biti jeftiniji od 300 do 500 evra, a možda i više, jer niko još ne može da proceni sa sigurnošću efekte te odluke - kaže Dragan Simić, iz jedne beogradske firme koja uvozi "polovnjake".

Pobedu u Lajpcigu su odnele grupe za zaštitu životne sredine koje su optužile vladu da interese proizvođača automobila stavlja isped zdravlja građana. Izduvni gasovi motora na dizel-gorivo sadrže okside azota koji uzrokuju respiratorne bolesti i prevremenu smrt hiljada ljudi godišnje. Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je u Srbiji lane od posledica te vrste zagađenja umrlo 5.600 ljudi.

Merkelova: Nećemo ugroziti vlasnike

Kancelarka Angela Merkel je na konferenciji za novinare s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, na pitanje novinara da prokomentariše presudu, rekla da će Vlada razmotriti presudu i sastati se s predstavnicima gradova i pokrajina.

Merkelova je rekla da presuda neće uticati na sve vlasnike dizel automobila u Nemačkoj.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik